Obsługa informatyczna firmy – dlaczego warto z niej skorzystać?
W dzisiejszym świecie, w którym technologia odgrywa ogromną rolę w funkcjonowaniu przedsiębiorstw z każdej branży, prawidłowe zarządzanie systemami informatycznymi jest niezwykle istotne. Obsługa informatyczna firm to kompleksowy proces, który zapewnia sprawną pracę infrastruktury IT oraz minimalizuje ryzyko wystąpienia awarii. Nie oznacza to jednak, że każde z przedsiębiorstw, szczególnie tych małych i średnich, musi od razu tworzyć u siebie dział IT. Można korzystać bowiem z usług doświadczonych specjalistów oferujących szeroką gamę usług na zasadzie outsourcingu usług IT.
W poniższym artykule przedstawiamy, jakie korzyści przynosi świadome zarządzanie infrastrukturą IT w firmie, dlaczego warto zainwestować w obsługę informatyczną świadczoną przez wykwalifikowanych informatyków zewnętrznych, a także jakiego rodzaju usługi oferują zewnętrzne firmy informatyczne.
Szeroka gama usług w ramach obsługi informatycznej
Obsługa informatyczna świadczona przez wykwalifikowanych informatyków oferuje szeroką gamę usług, które są niezbędne do utrzymania i rozwoju infrastruktury IT w firmie.
W zakresie usług informatycznych świadczonych na zasadach outsourcingu przedsiębiorcy mają do dyspozycji cały wachlarz usług, z których mogą skorzystać. Przede wszystkim mogą liczyć na audyt informatyczny w firmie, dzięki któremu dowiedzą się jak wygląda i jak może wyglądać ich infrastruktura informatyczna, na co należy zwrócić szczególną uwagę, jak zaplanować inwestycje w sprzęt i oprogramowanie oraz jak zabezpieczyć dane i sprzęt, by ustrzec się poważnych problemów mogących w przyszłości wygenerować wymierne straty finansowe i wizerunkowe firmy.
Specjaliści zajmujący się obsługą informatyczną firm oferują pomoc w wyborze odpowiedniego rodzaju komputerów stacjonarnych i laptopów, monitorów oraz urządzeń peryferyjnych, takich jak drukarki czy skanery. Zaproponują rozwiązania dopasowane do potrzeb zleceniodawcy oraz wskażą priorytety związane z amortyzacją i inwestycjami w sprzęt komputerowy.
– Jesteśmy w stanie nie tylko zapewnić wsparcie dotyczące zakupu urządzeń, konfiguracji sprzętu, instalacji odpowiedniego oprogramowania oraz programów antywirusowych, ale także możemy zadbać o serwis wszystkich urządzeń, zbudować lub zmodernizować wewnętrzną sieć komputerową, skonfigurować serwery, zaszyfrować przechowywane dane, zapewnić backup firmowych danych na wewnętrznych i zewnętrznych serwerach lub zapewnić ich transfer do chmury – wylicza Łukasz Matlakowski z Laito.
Outsourcing IT – bezpieczeństwo danych dla małych i średnich przedsiębiorstw
Należy pamiętać, że obecnie to wszelkiego rodzaju dane są najcenniejszymi zasobami każdej firmy. Właściwe zarządzanie systemami informatycznymi powinno zatem obejmować również ochronę danych przed zagrożeniami zewnętrznymi, takimi jak ataki hakerskie czy wirusy komputerowe lub zwykłe przepięcia i awarie prądu.
Profesjonalne firmy świadczące usługi obsługi informatycznej – dzięki temu, że współpracują z różnymi firmami i zdobywają bardzo bogate i różnorodne doświadczenie – posiadają odpowiednią wiedzę w zakresie audytu bezpieczeństwa oraz wykrywania i eliminowania potencjalnych luk w systemach. Dbają o tworzenie i utrzymanie odpowiednich polityk bezpieczeństwa, monitorowanie sieci oraz tworzenie kopii zapasowych. Dobra obsługa informatyczna pomaga również w zdobywaniu i utrzymaniu certyfikatów bezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych. Dzięki temu można uniknąć straty danych, które mogą prowadzić do poważnych konsekwencji dla firmy.
Podstawowe zabezpieczenia informatyczne w firmie
– Zabezpieczenia sprzętu od strony sieci elektrycznej, czyli właściwy dobór urządzeń UPS, zabezpieczenia sieci przez zastosowanie urządzeń UTM (Unified Threat Management), czyli wielofunkcyjnych zapór sieciowych zwiększających poziom bezpieczeństwa, a także archiwizacja danych zgodnie z zasadą 3-2-1, czyli przechowywanie przynajmniej trzech kopii swoich danych (3 x backup) i przechowywanie dwóch kopii backupu na różnych urządzeniach (2 x backup), z których jedno (1 x backup) znajduje się w innej lokalizacji niż np. siedziba firmy, to w tej chwili podstawowe wyzwania, przed którymi staje każda firma – opowiada Łukasz Matlakowski z Laito. – Outsourcing usług IT powoduje, że mali i średni przedsiębiorcy działający poza branżą IT nie muszą tworzyć u siebie odrębnych działów informatycznych i mogą się skoncentrować na swojej podstawowej działalności przynoszącej im zyski, a jednocześnie mogą liczyć na stałą, profesjonalną opiekę specjalistów IT, dostosowaną do potrzeb swojej firmy – dodaje Łukasz Matlakowski.
Profesjonalne wsparcie i szybki czas reakcji
Jak już wspomniano, obsługa informatyczna gwarantuje szybki czas reakcji, co jest niezwykle ważne w przypadku awarii technicznych zakłócających pracę firmy. Fachowa obsługa informatyczna dysponuje również wiedzą i doświadczeniem, pozwalającym na sprawną i efektywną diagnozę oraz rozwiązanie poważniejszych i rzadziej spotykanych problemów. Nie można bowiem zapominać o ciągłym rozwoju technologicznym, który ma duży wpływ na funkcjonowanie firm. Profesjonalne firmy informatyczne śledzą najnowsze trendy i innowacje w dziedzinie technologii, co pozwala na dostarczanie najnowszych rozwiązań swoim klientom. Zatrudnienie zespołu IT spoza firmy umożliwia zatem łatwy dostęp do wiedzy specjalistów, którzy na bieżąco monitorują i implementują najnowsze technologie, co z kolei pomaga w utrzymaniu konkurencyjności na rynku.
Elastyczna forma współpracy
Inną ważną cechą obsługi informatycznej jest jej elastyczność oraz możliwość dostosowania się do rosnących potrzeb firmy. Outsourcing IT pozwala na łatwe skalowanie infrastruktury i usług informatycznych w zależności od aktualnych wymagań przedsiębiorstwa, co z kolei przyczynia się do efektywnego zarządzania zasobami i optymalizacji wydatków.
– To może być opieka kompleksowa, ale równie dobrze współpraca może się ograniczać do konkretnych zadań wykonywanych w ramach ryczałtowego abonamentu godzinowego lub do jednorazowych zleceń zgłaszanych w przypadku konkretnych potrzeb – wylicza Łukasz Matlakowski.
Wnioski
Decydując się na obsługę informatyczną dla swojego biznesu warto mieć na uwadze zarówno oszczędność czasu i pieniędzy, jak i możliwość korzystania z rozwiązań dostosowanych do potrzeb firmy. Profesjonalne wsparcie techniczne i ochrona przed zagrożeniami zapewniają spokój i możliwość koncentrowania się na strategicznych wyzwaniach rynkowych firmy, a możliwość skalowania usług IT umożliwia elastyczne zarządzanie zasobami i planowanie wsparcia i rozwoju technologicznego przedsiębiorstwa. Warto zatem skorzystać z usług wykwalifikowanych, doświadczonych informatyków, którzy pomogą w utrzymaniu sprawnego funkcjonowania twojej firmy w obszarze technologicznym. Dzięki temu łatwiej można koncentrować się na głównych kierunkach działalności biznesowej.